Sunday, December 5, 2010

Teletah Kengkawan (exp 2)


"ehhh.. kamu mahu pergi mana niy??..baru jer balik kelas dah jalan?." tanya Sem.
"Pergi depan IP ada kenduri... mau ikut?''pelawa wan.
"hmmmmm.......! maHUuu.... memang banyak gadis-gadis kan??..hehehe..."tersenyum meleret Si Sem.
"kalau kau mau ikut cepat la siap, lambat da niy" ujar Nip.
"ya ya ya... kejap ya.. errr... kenduri apa juga ada sana??... " tanya Sem.

Diam seketika.....

"tut... tut... tut... nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan anda sila cuba sebentar lagi.." Loyar buruk Man. pertanyaan Sem tiada Respond.
"Ya Allah...! Pekak mungkin... Ish! aku tanya tunggul agaknya." marah Sem.
 "Kenduri la... kenduri 'Akikah'... cepat la siap...."Nib mencelah.
"Okey, siap da... ayoooh jalan..." kegembiraan terpancar di muka Sem.

15 minit kemudian.....

"yeaaaa.... Sampai dah.... errr... mana rumahnya??.." Tanya Sem.
"Tu sana... Jom.." Pelawa Nib.
"eh.. mari sini adik makan kamu.." pelawa tuan rumah Tersebut.
"ya makcik"
"errk.. da kenyang... hehehe... nak minum air la... jap ya, aku nak ambil air dulu... hmmmm... alamak habis gelas la nak minum pakai apa niy... emmmm.. nanti je la baru minum.." keluh Sem,.
"nak minum dik??"
" ya "
"ada tu air dalam gelas sana, atas meja..ambil ja dik.".
Nib dan Jan ketawa terbahak-bahak..
"oh.. kamu kasih ketawa aku ya, Hm!. mana la aku tahu dia letak air dalam gelas tinggal ambil ja.. aku fikir main ambil sendiri.. hm...! yang aku sedih ni, makcik-makcik kat sana tu cakap muka ku Cina.." sedih Sem.
"Hakhakhakhakhakhak.......... makcik-makcik tu cakap macam tu... hakhakhakhakhak..." jawap Jan.
" hm! apa-apa je lahhh, Jom Balik..." marah Sem.


Next episod......

No comments:

Post a Comment